
Funcionament del Webmail
L'aplicació web de correu electrònic de TINET presenta una interfície intuïtiva, multilíongüe i adaptable a qualsevol pantalla i compatible amb la majoria de navegadors actuals (Firefox, Chrome, Explorer, Opera...). A més, incorpora carecterístiques com un calendari, una llibreta de contactes o el servei antispam.
En el cas del correu, l'usuari disposa de diverses funcionalitats que faciliten la gestió dels seus missatges en el dia a dia, com ara filtres i ressaltat automàtic de missatges, ordenació de missatges per conversa, missatges de resposta personalitzables, corrector ortogràfic, reenviament automàtic o personalització d'una signatura. A més, a través de la bústia també s'hi pot realitzar el canvi de contrasenya i personalitzar les dades de contacte i l'adreça de recuperació.
Per a més informació, podeu consultar el manual complet en PDF amb tota la informació sobre el seu ús i les seves funcionalitats i també les preguntes més freqüents disponibles més avall.
Preguntes més freqüents sobre el Webmail
- 1. No puc iniciar la sessió i m'apareix el missatge "La vostra sessió no existeix o ha expirat."
- 2. No puc iniciar la sessió i m'apareix el missatge "L’accés ha fallat."
- 3. Com selecciono un o més missatges?
- 4. Com marco un o més missatges com a spam?
- 5. Com canvio un o més missatges de carpeta?
- 6. Com sé l'espai que em queda lliure a la bústia?
- 7. Com puc sol·licitar la confirmació de lectura d'un missatge?
- 8. Accedeixo al webmail i no trobo els missatges?
- 9. Vull que els missatges es mostrin com a llegits una vegada els he visualitzat.
- 10. Com puc veure les caselles de selecció de missatges?
- 11. Com puc descarregar missatges a l'ordinador?
- 12. Tinc missatges nous però no els veig. / Se'm mostren els missatges desordenats. Com puc ordenar-los?
1. No puc iniciar la sessió i m'apareix el missatge "La vostra sessió no existeix o ha expirat."
Si estàs posant el teu codi d'usuari i la teva contrasenya correctament, prova d'eliminar les galetes o cookies del teu navegador (Firefox, Chrome, Explorer...) i torna a intentar-ho.
2. No puc iniciar la sessió i m'apareix el missatge "L’accés ha fallat."
Segurament estàs posant el teu nom d’usuari o la teva contrasenya malament, el teu compte està desactivat si fa més de 3 mesos que no hi accedeixes o, en el pitjor del casos, el teu compte ha estat bloquejat per seguretat i no t’ho hem pogut notificar.
Primer, assegura’t que el nom d’usuari que indiques és el correcte (en el cas de TINET el teu usuari no és l’adreça de correu sinó un codi que vas triar en el moment de l’alta de màxim de vuit caràcters).
Segon, assegura’t que la contrasenya és la correcta, potser estàs posant una contrasenya antiga o tens les majúscules activades al teclat. Si t’equivoques diverses vegades amb la contrasenya, el compte es pot bloquejar temporalment durant una estona. Torna-ho a intentar més tard.
Per últim, si no hi pots accedir, utilitza el formulari de contrasenya oblidada per a restaurar l’accés. Per seguretat, posa una nova contrasenya diferent a la que tenies fins al moment. Recorda que caldrà que actualitzis la contrasenya en tots aquells dispositius on tinguis el correu de TINET configurat (no fer-ho et podria provocar bloquejos temporals recurrents del correu).
3. Com selecciono un o més missatges?
Mitjançant l'ús del ratolí i la tecla "CTRL" pots seleccionar un o varis missatges, i amb la tecla "SHIFT" (la tecla de les majúscules) pots seleccionar un rang de missatges, és a dir, el missatge d'inici i el missatge de fi de tota una selecció de missatges seguits.
També pots fer una selecció manual amb ratolí i les caselles de selecció de missatge. Si no les veus, pots activar-les a través del menú Selecciona > Selecció que trobaràs al menú ubicat a la part superior del llistat de missatges.
4. Com marco un o més missatges com a spam?
Amb el Webmail no pots enviar missatges a la secció SPAM. Pots eliminar el missatge i, si de l'adreça en qüestió t'envien sempre SPAM, pots afegir-la a la llista negra de l'aplicació de AntiSpam de TINET (pestanya Preferències). Més informació: Manual de l'AntiSpam
5. Com canvio un o més missatges de carpeta?
Selecciona el o els missatges que vols canviar de carpeta i els arrosegues fins a la nova carpeta on els vols posar.
6. Com sé l'espai que em queda lliure a la bústia?
Vés a la pàgina principal del Webmail, en la qual apareix la Safata d'entrada, al peu de la columna de l'esquerra hi apareix un petit gràfic en forma de barra horitzontal. Aquí s'indica el percentatge de l'espai total que tens ocupat.
7. Com puc sol·licitar la confirmació de lectura d'un missatge?
Des de la finestra de redacció, a la part superior del correu que vols redactar (a l'extrem dret), hi apareix una petita fletxeta, si hi fas clic se t'apareixeran noves opcions en la capçalera, entre les quals "Confirmació de recepció", la qual pots marcar.
8. Accedeixo al webmail i no trobo els missatges?
Assegura't que no tens configurat el teu gestor de correu de l'ordinador (Outlook, Thunderbird, Mail Mac...) o del teu dipositiu mòbil perquè, un cop descarregats els missatges, aquests s'esborrin automàticament del servidor (webmail).
Recorda, també, que si tens el compte totalment inactiu durant 3 mesos, el compte es desactiva automàticament i els nous missatges són retornats i, passat un any, tots els missatges que hi havia a la bústia s'esborren també de manera automàtica.
9. Vull que els missatges es mostrin com a llegits una vegada els he visualitzat.
Per canviar el marcatge com a llegit automàtic, cal que vagi a Configuració > Vísta de la bústia > Marca els missatges com a llegits i seleccioni l'opció desitjada. Aquesta opció s'aplica als missatges que visualitzi.
10. Com puc veure les caselles de selecció de missatges?
A sobre del llistat de missatges hi ha l'opció Selecciona (si no t'apareix, obre el menú que hi ha a través del botó dels tres punts en vertical que trobaràs també a la part superior del llistat). Marca l'opció Selecció.
11. Com puc descarregar missatges a l'ordinador?
Només cal que seleccionis els correus que vulguis i vagis al menú Més > Descarrega... > Format maildir (.zip). Si selecciones tots els missatges inclosos en una carpeta, no s'hi inclouran en la descàrrega aquells missatges continguts dins de possibles subcarpetes. Els missatges es descarregaran en format .eml dins d'un fitxer comprimit .zip.
Com més missatges vulguis descarregar, més pot tardar la preparació del fitxer i la seva descàrrega.
12. Tinc missatges nous però no els veig. / Se'm mostren els missatges desordenats. Com puc ordenar-los?
El llistat de missatges es pot ordenar de moltes maneres, però per defecte s'ordenen de més nou a més antic. SI no els veus d'aquesta manera, segurament deus haver modificat les opcions d'orednació, ja sigui per error o per alguna cerca que hagis fet. Per restablir l'ordre inicial o modificar l'ordre al teu gust, només cal que obris lel menú Opcions ubicat a sobre del llistat de missatges. En aquest apartat podràs detallar com vols mostrar la llista. A Columna d'ordenació pots detallar el criteri d'ordenació: data, assumpte, remitent... A Ordre d'ordenació, si vols que sigui ascendent o descendent. I a Mode llista determinar si vols veure els missatges agrupat en fils de conversa o no.